SAJTÓKÖZLEMÉNY

2018.07.16. - Debreceni Tankerületi Központ

ELKEZDŐDÖTT A DEBRECENI TANKERÜLETI KÖZPONT EFOP-3.1.6-16-2017-00038 AZONOSÍTÓSZÁMÚ „ESÉLY A JÖVŐNKÉRT, MERT MI IS LÉTEZÜNK!” CÍMŰ PROJEKTJE

A projekt célja egy olyan komplex fejlesztés megvalósítása, melynek révén megyei szinten javul a kiemelt figyelmet igénylő gyermekek és tanulók inkluzív, méltányos és minőségi neveléshez és oktatáshoz való hozzáférése, csökkennek, illetve megszűnnek a nevelési, oktatási egyenlőtlenségek. A projekt a megvalósítás során kiemelt figyelmet fordít a súlyos és halmozottan fogyatékos, illetve az integráltan nevelt, oktatott SNI gyerekekre, tanulókra, valamint a szakszolgálati ellátásban tapasztalható területi egyenlőtlenségek csökkentésére. A megvalósítás ideje a 2018. február 1. és 2021. január 31. közötti időszak. Az EFOP-3.1.6-16-2017-00038 azonosítószámú projekt az EFOP-3.1.6-16 kódszámú felhívás keretében részesül 480,00 millió forintos támogatásban, melynek forrását az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásban biztosítja.

A projekt megvalósításában 3 intézmény működik közre: A Debreceni Bárczi Gusztáv Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium képezi a megyében a fejlesztő iskola bázisát, illetve biztosítja gyógypedagógusaival a Debreceni Tankerületi Központ köznevelési intézményeiben az utazó gyógypedagógusok jelenlétét.

A Hallássérültek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Óvoda, Általános Iskola és Kollégium regionális szinten biztosítja a hallássérült gyermekek, tanulók utazó gyógypedagógusi megsegítését.

A Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Szakszolgálat legfontosabb feladata pedig a preventív tevékenység. A projekt eredményeként a megye valamennyi járásában biztosított lesz a súlyos és halmozottan fogyatékos gyermekek esélyegyenlősége, ezáltal erősödik a családok kompetenciaköre, az érintett gyermekek társadalmi elfogadása. Kiegyenlítettebbé válik a speciális pedagógiai megsegítéshez való hozzáférés valamennyi érintett számára.

A minőségi szolgáltatás eléréséhez a projekt biztosítja a legmodernebb mérőeszközöket, a fejlesztéshez használható eszközöket, és a pedagógusok megismertetését a legújabb terápiás eljárásokkal. Az infokommunikációs alternatív eszközök a súlyosan és halmozottan sérült tanulók önkifejezését, társadalmi integrációját segítik elő. A megvalósítandó táborok pedig a gyermekeknek nyújtott élményen túl biztosítják gyermek és szülő számára a minőségi együttlétet, az érintett közeg elfogadó attitűdjének növelését. A fejlesztés következtében a gyerekek olyan megsegítésben részesülnek, mely hozzájárul az iskolai lemorzsolódás csökkenéséhez, a munkaerőpiacra történő bekapcsolódáshoz, a társadalmi integrációhoz.